Station NMBS
Bouw van de perronsoverkapping
Onlangs werden nieuwe perrons gebouwd met een lengte van 200 m om lange treinen (TGV, Thalys, ...) te kunnen ontvangen.
Wij worden gekozen om het dak en de gevel van dit nieuwe gedeelte te bouwen. Omdat we niet over exacte referentiepunten kunnne beschikken, moet de gehele structuur gescand worden met een hoge-precisielaser om een gedetailleerd overzicht van de bestaande structuur te verkrijgen.
Op basis van dit 3D-model kan onze BIM-expert het staalskelet met precisie op het perron positioneren. Meer dan 500 ankerpunten worden vastgelegd om de 12 voeten van de staalconstructie vast te maken. Uiteindelijk kan dit voorbereidend werk in 3D heel wat kostbare tijd besparen en wordt het plaatsen van de bogen vergemakkelijkt, en kan zo een hoog kwaliteitsniveau worden behaald.
Na het voltooien van deze structuurwerken vormt de bekleding van de perrons en de glazen gevel op het zuiden het sluitstuk van dit grote project.